Produkter

Alla resultat för produkter

Hittade inga matchande produkter

Produktgrupper

Alla resultat för produktgrupper

Hittade inga matchande produktgrupper

Sidor

Alla resultat för produktgrupper

Hittade inga matchande sidor

På vitvarumaklarna.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt.

Läs här varför vi använder kakor på vår webbplats

Allmänna villkor

Dessa allmänna köpvillkor gäller för köp hos www.vitvarumaklarna.se

Bolags- och kontaktinformation

Vitvarumäklarna i Sverige AB
Organisationsnummer: 556322-1828
Telefon: 010-220 40 90
Epost: info@vitvarumaklarna.se
Adress: Box 22094, 702 03 Örebro

Beställning och köp

Du väljer ut de varor som du vill köpa och lägger dem i kundvagnen genom att klicka på köpknappen som finns under produktbilden. Gå sedan vidare till kundvagnen. Har du fått med de önskade varorna går du vidare till kassan. Du fyller där i de efterfrågade uppgifterna och klickar på Slutför köp. När detta är gjort så dyker de olika betalsätten vi erbjuder upp, välj det som passar bäst.

För alla köp gäller en åldersgräns på 18 år.

Leveransvillkor

Våra leveransvillkor gäller över hela landet, förutom vid båttransporter till exempelvis skärgårdsöar. Vi levererar då produkten till båten och du själv hanterar och bekostar leveransen vidare.
Leveranstider
Finns i lager. Leverans inom 3-7 arbetsdagar.
Om ”Finns i lager” är angivet finns produkten på vårt centrallager i Örebro och levereras till dig inom 3-7 arbetsdagar.
Viss avvikelse i leveranstid kan förekomma.

Beställningsvara

Om ”Beställningsvara” är angivet finns inte produkten på vårt centrallager i Örebro, vi beställer produkten direkt från leverantör och leverans sker normalt inom 3 - 7 arbetsdagar till dig. Om produkten av någon anledning är slut hos leverantör meddelas du via telefon eller mail inom 24 timmar (gäller vardagar).

Tillfälligt slut

Innebär att produkten är för tillfället slut på vårt och vår leverantörs lager. För preliminärt leveransbesked vänligen ring eller maila oss.

Tilläggstjänster

I Stockholm, Göteborg och Malmö och i ett antal orter kring Stockholm kan vi erbjuda följande tilläggstjänster:

• Hemleverans, installation & bortforsling 1495:-

Se Leveransinformation

Transportskada

Om du upptäcker en transportskada direkt vid mottagandet av din vara, se till att detta noteras på den del av fraktsedeln som chauffören behåller. Anmäl sedan skadan till oss samt till transportören inom sju dagar från det att du mottagit din vara. Vid dold skada som upptäcks först då varan avemballerats, kontakta oss på Vitvarumäklarna enklast genom att använda info@vitvarumaklarna.se.

 

Betalsätt

Du kan själv välja det betalsätt du anser lämpligast. Vi använder Klarna som betalleverantör. Fullständiga villkor för Klarna hittar du här: https://www.klarna.com/se/villkor/

Kortbetalning via Klarna

Vi accepterar köp som genomförs med Visa och Mastercard via Klarna Checkout i vår kassa på vitvarumaklarna.se.

Faktura via Klarna

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning*

Betalningsvillkor
Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Klarnas personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Leveransvillkor vid fakturabetalning
Leverans sker till din folkbokföringsadress.

  

Fast delbetalning med Klarna / Splitta notan

Hos oss har du möjlighet att handla det du behöver och delbetala under en längre eller kortare period.

I samarbete med Klarna erbjuder vi delbetalning på f.n. 6/12/24/36 månader.

Det är enkelt att ansöka när du handlar i vår webbshop. Ansökan genomförs direkt i kassan.

Villkor för Fast delbetalning
Klarna erbjuder dig särskilda fasta delbetalningsvillkor. De gäller när du vid köpetillfället eller i Klarnas kundportal vid delbetalning av en faktura eller vid ansökan av ett lån har valt att betala enligt en fastställd plan. Fast delbetalning gäller endast för det aktuella köpet eller lånet, och så länge som du följer den valda planen. Om du inte följer den fastställda betalningsplanen gäller villkoren enligt Klarna Konto.

Exempel på de olika fasta delbetalningsvillkoren som Klarna för närvarande erbjuder är följande:

Fast delbetalning 3 månader 6 månader 12 månader 24 månader 36 månader
Exempelbelopp 10 000 SEK 10 000 SEK 10 000 SEK 10 000 SEK 10 000 SEK
Uppläggningsavgift 49 SEK 69 SEK 149 SEK 299 SEK 299 SEK
Administrativ avgift 29 SEK 29 SEK 29 SEK 29 SEK 29 SEK
Kreditränta 0 % 0 % 0 % 9,99 % 9,99 %
Effektiv ränta (APR) 8,45 % 8,61 % 9,44 % 20,45 % 19,19 %
Delbetalningsbelopp
(minskar per månad)
3 378,67 SEK 1 707 SEK 874,75 SEK 502,86 SEK 359,93 SEK
Sammanlagt belopp
att betala
10 136 SEK 10 243 SEK 10 497 SEK 12 068,67 SEK 12 957,50 SEK

   

De fasta delbetalningsvillkoren kan variera något beroende på i vilken butik som köpet är lagt. De är alltid de vid köpet eller i Klarnas kundportal valda fasta delbetalningsvillkoren som gäller för aktuellt köp eller lån. Krediträntan är fast.

De fullständiga villkoren för fast delbetalning hittar du på https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/sv_se/account/terms.pdf.

  

Klarna konto - betala i egen takt

Villkor för konto – betala i din egen takt
Konto är standardvillkoren för din kontokredit. Om ingenting annat anges i kreditansökan, om du väljer att delbetala eller inte betala en faktura där du tidigare valt att betala enligt villkor för faktura med 1-3 månaders betaltid enligt punkt 4.3, eller om du inte följer de i förväg valda villkoren för fast delbetalning, gäller betalning enligt följande:

Betalningsvillkor Uppläggningsavgift Administrativ avgift Kreditränta
1/24 av det utnyttjade kreditutrymmet
per månad (minimum 50 SEK)
0 SEK 29 SEK/månad 19,90 %

   

Effektiv ränta är 29,22%, baserat på ett exempel vid köp av varor om 10 000 SEK som avbetalas på 12 månader med konto-delbetalning. Din totalkostnad blir 11 458 kronor. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr, beräknat enligt konsumentverkets riktlinjer 2012-12-10.

  

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan.
Om du vill nyttja ångerrätten måste du skriftligen kontakta oss inom ångerfristen, vilken är 14 dagar från att du mottog varan. Skriftligt meddelande märkt med ”ångerrätt” skickas till vår e-post: info@vitvarumaklarna.se. Du kan även välja att använda dig av Konsumentverkets returmall som finns på www.konsumentverket.se. För att du ska ha ansetts utövat din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Undantag
Ångerrätten gäller inte för tjänster, t ex installationstjänster, som har fullgjorts under ångerfristen om du bett om att tjänsten ska utföras innan ångerfristen löpt ut.

Returvillkor

Om du ångrar ditt köp måste du sända tillbaka varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar varan innan ångerfristen gått ut.
Varan bör skickas tillbaka med originalemballage och eventuella transportsäkringar. Varan som returneras ska vara komplett, vilket innebär att alla delar, tillbehör, bruksanvisningar mm ska återsändas till oss. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen. Du står själv för kostnaden av returfrakten.
Du får självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle ha gjort i butik.
Kontakta oss via info@vitvarumaklarna.se om du vill ha hjälp med din returhantering.
Notera att det är du som kund som står risken för att varan skadas eller försvinner under returfrakten.


Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka allt det du betalat till oss med undantag för eventuella värdeminskningsavdrag, se ovan.
Om du ångrar köp av en del av de varor du beställt kommer vi att betala tillbaka värdet av varan och eventuella kostnader som är hänförliga till den/de specifika varorna. Vi kommer dock inte att återbetala kostnader för köpet i allmänhet, t ex kostnaden för frakt. Om du ångrar köpet av en vara som är en del av ett paketerbjudande återbetalas det belopp som återstår när köpeskillingen minskas med övriga varors ordinarie pris.
Om du bett att en tjänst, exempelvis installation, ska börja utföras innan ångerfristen löpt ut förbehåller vi oss rätten att ta betalt för eventuellt arbete som hunnit utföras före det att du meddelar oss att du ångrar köpet.
Om du har valt ett dyrare fraktalternativ än vår standardfrakt förbehåller vi oss rätten att vid återbetalning göra avdrag för de förhöjda leveranskostnaderna.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
Beroende på vilken betalningsmetod du använt kommer vi att kreditera din faktura eller återbetala pengarna till det kort/bankkonto från vilket betalningen drogs vid köpet. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.

Öppet köp

Vitvarumäklarna lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du får lov att packa upp och titta på/undersöka din vara och ha din returrätt kvar. Tänk på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik.

Reklamation

Om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen kan du ha rätt att reklamera ditt köp. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i allvarliga fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan dessutom ha rätt att kräva skadestånd.
Om du anser att en vara är felaktig ska du skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet. I meddelandet måste vi även få information om referensnummer och orderdatum. Skicka gärna meddelandet via e-post: info@vitvarumaklarna.se. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du måste senast reklamera felet inom tre år från det att du tagit emot varan.
När du reklamerar en produkt utgår vi ifrån din felbeskrivning, varför det är viktigt att den är så utförlig som möjligt. Om produkten visar sig vara felfri eller att skadan uppstått p g a yttre åverkan debiteras du en felsökningsavgift samt frakt.
Vid giltig reklamation står vi för alla dina kostnader, t ex returfrakt, i anledning av reklamationen. Bifoga en kopia på kvittot för returfrakten i ditt e-postmeddelande eller brev för en så snabb hantering som möjligt.
Vid eventuella tvister följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Garantier

Vi lämnar alltid ett års garanti på alla våra produkter. På utvalt sortiment har vi även upp till tre, alternativt fem års garanti. Det framgår på produktsidan om den specifika produkten omfattas av vår utökade garanti.
Den treåriga garantin innebär huvudsakligen att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande, du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet. Fullständig beskrivning av den treåriga garantin hittar du här.
Den femåriga garantin innebär i huvudsak att du har en väsentligt längre tid under vilken du kan få ersättning för fel i en vara och att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande. Du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet. Fullständig beskrivning av den femåriga garantin hittar du här.

Kundtjänst

För att få svar på dina frågor kring produkter, leverans- och fraktvillkor, för att ångra eller reklamera ett köp eller för att framföra klagomål eller andra synpunkter är du välkommen att höra av dig till oss via telefon eller mail:
Kundtjänst: 019-17 50 90, info@vitvarumaklarna.se

Tvister

Vi strävar efter att samtliga kunder ska vara nöjda. Vi försöker alltid i första hand komma överens med dig om en lösning vid de fall någonting blivit fel. Kontakta därför gärna oss om du inte är nöjd. Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi medverkar vid eventuella förfaranden i Allmänna Reklamationsnämnden och följer deras rekommendationer. Kontaktuppgifter till ARN:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se
Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vidare ha möjlighet att använda dig av Europeiska Kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning, som du hittar på http://ec.europa.eu/odr. Vänligen notera att plattformen är till för att ge konsumenter och företag en ingång för prövning av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Du som kund har där möjlighet att lämna in klagomål på alla officiella EU-språk.
Tvister kan även prövas i svensk allmän domstol.

Personuppgifter

Dina personuppgifter behandlas av oss i första hand för att säkra och upprätthålla vår relation i anledning av köpet. Vi överför dina personuppgifter till vårt moderbolag ELON Group AB, 556654-6213, för hantering och lagring. Om du väljer att betala genom faktura eller delbetalning överför vi dina personuppgifter till Klarna i den mån det är nödvändigt för eventuell kreditkontroll och för genomförande av betalningen.
Vi kan komma att använda dina personuppgifter för marknadsföringsåtgärder och/eller för upprättande av intern statistik rörande kundvanor och andra organisationsmässigt intressanta frågor.
Åtgärder för behandlingen av dina personuppgifter (t ex insamling, behandling och överföring) genomförs i enlighet med gällande lag.
ELON Group AB är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar till oss. Du har rätt att erhålla uppgift om vilka personuppgifter som behandlas rörande dig samt hur dessa personuppgifter används. Om du vill veta hur uppgifterna används eller vill rätta uppgifterna ber vi dig att kontakta oss via mail: info@vitvarumaklarna.se.

Cookies

Cookies är små textfiler som lagras på din dator. Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra kvaliteten och för att möjliggöra vissa funktioner, exempelvis för att hålla ordning i din kundkorg. Största delen av de cookies vi använder tas bort från din dator när du stänger webbläsaren. Vissa cookies lämnas kvar på din dator för att användas nästa gång du besöker webbplatsen.
Du kan ställa in din webbläsare så att cookies inte lagras på din dator, men du kommer då inte att kunna handla på vår webbplats. Du kan även välja att datorn ska fråga om du vill ha en cookie varje gång den är på väg att lagras på din dator. Utförlig information om de cookies vi använder hittar du här.

Force Majeure

Vitvarumäklarna ansvar inte för fel och dröjsmål som uppkommer på grund av på förhand oförutsebara omständigheter eller förändringar i förhållanden som ligger utanför Vitvarumäklarnas kontroll och som Vitvarumäklarna inte skäligen kunnat undvika eller övervinna (s.k. force majeure).

Ändring av allmänna villkor

Vitvarumäklarna förbehåller sig rätten att ändra de allmänna villkoren utan att i förväg inhämta kunders godkännande. Före redan utförda köp gäller de villkor som var gällande vid tidpunkten för köpet.

Service

Vi erbjuder våra kunder rikstäckande service för att ge dig som konsument ett förstklassigt garantiförfarande. För snabbare handläggning vid serviceärenden kontakta tillverkarens kontaktar du tillverkarens serviceorganisation.

För mer information kontakta oss.
Kundtjänst: 010-220 40 90, info@vitvarumaklarna.se