Produkter

Alla resultat för produkter

Hittade inga matchande produkter

Produktgrupper

Alla resultat för produktgrupper

Hittade inga matchande produktgrupper

Sidor

Alla resultat för produktgrupper

Hittade inga matchande sidor

Allmänna villkor

Dessa allmänna köpvillkor gäller för köp hos www.vitvarumaklarna.se

Bolags- och kontaktinformation

Vitvarumäklarna i Sverige AB
Organisationsnummer: 556322-1828
Telefon: 019-175090
Epost: info@vitvarumaklarna.se
Adress: Box 22094, 702 03 Örebro

Beställning och köp

Du väljer ut de varor som du vill köpa och lägger dem i kundvagnen genom att klicka på köpknappen som finns under produktbilden. Gå sedan vidare till kundvagnen. Har du fått med de önskade varorna går du vidare till kassan. Du fyller där i de efterfrågade uppgifterna och klickar på Slutför köp. När detta är gjort så dyker de olika betalsätten vi erbjuder upp, välj det som passar bäst.

För alla köp gäller en åldersgräns på 18 år.

Leveransvillkor

Våra leveransvillkor gäller över hela landet, förutom vid båttransporter till exempelvis skärgårdsöar. Vi levererar då produkten till båten och du själv hanterar och bekostar leveransen vidare.
Leveranstider
Finns i lager. Leverans inom 3-7 arbetsdagar.
Om ”Finns i lager” är angivet finns produkten på vårt centrallager i Örebro och levereras till dig inom 3-7 arbetsdagar.
Viss avvikelse i leveranstid kan förekomma.

Beställningsvara

Om ”Beställningsvara” är angivet finns inte produkten på vårt centrallager i Örebro, vi beställer produkten direkt från leverantör och leverans sker normalt inom 3 - 7 arbetsdagar till dig. Om produkten av någon anledning är slut hos leverantör meddelas du via telefon eller mail inom 24 timmar (gäller vardagar).

Tillfälligt slut

Innebär att produkten är för tillfället slut på vårt och vår leverantörs lager. För preliminärt leveransbesked vänligen ring eller maila oss.

Tilläggstjänster

I Stockholm, Göteborg och Malmö och i ett antal orter kring Stockholm kan vi erbjuda följande tilläggstjänster:

• Hemleverans, installation & bortforsling 1495:-

Se Leveransinformation

Transportskada

Om du upptäcker en transportskada direkt vid mottagandet av din vara, se till att detta noteras på den del av fraktsedeln som chauffören behåller. Anmäl sedan skadan till oss samt till transportören inom sju dagar från det att du mottagit din vara. Vid dold skada som upptäcks först då varan avemballerats, kontakta oss på Vitvarumäklarna enklast genom att använda info@vitvarumaklarna.se.

Pris och Betalning

Alla priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms, frakt (förutom tilläggstjänster) och miljöavgifter
Betala med kort
Vi accepterar köp som genomförs med Visa, Mastercard och American Express via vår säkra betalpartner PayEx. Du kan även betala via Masterpass.

Delbetala med Santander Consumer Bank

Hos oss har du möjlighet att handla det du behöver och delbetala under en längre eller kortare period.
I samarbete med Santander Consumer Bank erbjuder vi räntefri delbetalning som vi kallar Mitt kort trygga köp.
Det är enkelt att ansöka när du handlar i vår webbshop. Ansökan genomförs direkt när du avslutar köpet med betalsätt delbetalning.
Mitt kort trygga köp är ett MasterCard som ger dig möjlighet att delbetala det du handlar hos oss och i alla anslutna butiker, i upp till två år. Kortet ger dig dessutom en trygg köpförsäkring för de flesta inköp i Sverige. Köpförsäkringen omfattar både prisskydd, köpskydd och förlängd garanti.
Du ansöker enkelt i vår webbshop eller i någon av våra butiker, och kan alltid välja att räntefritt delbetala det du handlar i 3–23 månader. Du får ett MasterCard som du kan använda över hela världen och som du inte betalar någon årsavgift för.
Välj räntefri delbetalningstid, från 3 till 23 månader
Trygg köpförsäkring ingår
Ingen årsavgift på kortet
Mer information om villkoren för kortet, delbetalningsalternativen och köpförsäkringen
får du via länken nedan.
http://www.santanderconsumer.se/Kort/mitt-kort-trygga-kop/

Betala med faktura

Enkel och snabb betalning med faktura från PayEx, betalningsvillkor 14 dagar. Leverans endast till folkbokförd adress. Fakturaavgift 49 kr. 

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan.
Om du vill nyttja ångerrätten måste du skriftligen kontakta oss inom ångerfristen, vilken är 14 dagar från att du mottog varan. Skriftligt meddelande märkt med ”ångerrätt” skickas till vår e-post: info@vitvarumaklarna.se. Du kan även välja att använda dig av Konsumentverkets returmall som finns på www.konsumentverket.se. För att du ska ha ansetts utövat din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Undantag
Ångerrätten gäller inte för tjänster, t ex installationstjänster, som har fullgjorts under ångerfristen om du bett om att tjänsten ska utföras innan ångerfristen löpt ut.

Returvillkor

Om du ångrar ditt köp måste du sända tillbaka varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar varan innan ångerfristen gått ut.
Varan bör skickas tillbaka med originalemballage och eventuella transportsäkringar. Varan som returneras ska vara komplett, vilket innebär att alla delar, tillbehör, bruksanvisningar mm ska återsändas till oss. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen. Du står själv för kostnaden av returfrakten.
Du får självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle ha gjort i butik.
Kontakta oss via info@vitvarumaklarna.se om du vill ha hjälp med din returhantering.
Notera att det är du som kund som står risken för att varan skadas eller försvinner under returfrakten.


Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka allt det du betalat till oss med undantag för eventuella värdeminskningsavdrag, se ovan.
Om du ångrar köp av en del av de varor du beställt kommer vi att betala tillbaka värdet av varan och eventuella kostnader som är hänförliga till den/de specifika varorna. Vi kommer dock inte att återbetala kostnader för köpet i allmänhet, t ex kostnaden för frakt. Om du ångrar köpet av en vara som är en del av ett paketerbjudande återbetalas det belopp som återstår när köpeskillingen minskas med övriga varors ordinarie pris.
Om du bett att en tjänst, exempelvis installation, ska börja utföras innan ångerfristen löpt ut förbehåller vi oss rätten att ta betalt för eventuellt arbete som hunnit utföras före det att du meddelar oss att du ångrar köpet.
Om du har valt ett dyrare fraktalternativ än vår standardfrakt förbehåller vi oss rätten att vid återbetalning göra avdrag för de förhöjda leveranskostnaderna.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
Beroende på vilken betalningsmetod du använt kommer vi att kreditera din faktura eller återbetala pengarna till det kort/bankkonto från vilket betalningen drogs vid köpet. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.

Öppet köp

Vitvarumäklarna lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du får lov att packa upp och titta på/undersöka din vara och ha din returrätt kvar. Tänk på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik.

Reklamation

Om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen kan du ha rätt att reklamera ditt köp. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i allvarliga fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan dessutom ha rätt att kräva skadestånd.
Om du anser att en vara är felaktig ska du skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet. I meddelandet måste vi även få information om referensnummer och orderdatum. Skicka gärna meddelandet via e-post: info@vitvarumaklarna.se. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du måste senast reklamera felet inom tre år från det att du tagit emot varan.
När du reklamerar en produkt utgår vi ifrån din felbeskrivning, varför det är viktigt att den är så utförlig som möjligt. Om produkten visar sig vara felfri eller att skadan uppstått p g a yttre åverkan debiteras du en felsökningsavgift samt frakt.
Vid giltig reklamation står vi för alla dina kostnader, t ex returfrakt, i anledning av reklamationen. Bifoga en kopia på kvittot för returfrakten i ditt e-postmeddelande eller brev för en så snabb hantering som möjligt.
Vid eventuella tvister följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Garantier

Vi lämnar alltid ett års garanti på alla våra produkter. På utvalt sortiment har vi även upp till tre, alternativt fem års garanti. Det framgår på produktsidan om den specifika produkten omfattas av vår utökade garanti.
Den treåriga garantin innebär huvudsakligen att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande, du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet. Fullständig beskrivning av den treåriga garantin hittar du här.
Den femåriga garantin innebär i huvudsak att du har en väsentligt längre tid under vilken du kan få ersättning för fel i en vara och att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande. Du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet. Fullständig beskrivning av den femåriga garantin hittar du här.

Kundtjänst

För att få svar på dina frågor kring produkter, leverans- och fraktvillkor, för att ångra eller reklamera ett köp eller för att framföra klagomål eller andra synpunkter är du välkommen att höra av dig till oss via telefon eller mail:
Kundtjänst: 019-17 50 90, info@vitvarumaklarna.se

Tvister

Vi strävar efter att samtliga kunder ska vara nöjda. Vi försöker alltid i första hand komma överens med dig om en lösning vid de fall någonting blivit fel. Kontakta därför gärna oss om du inte är nöjd. Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi medverkar vid eventuella förfaranden i Allmänna Reklamationsnämnden och följer deras rekommendationer. Kontaktuppgifter till ARN:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se
Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vidare ha möjlighet att använda dig av Europeiska Kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning, som du hittar på http://ec.europa.eu/odr. Vänligen notera att plattformen är till för att ge konsumenter och företag en ingång för prövning av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Du som kund har där möjlighet att lämna in klagomål på alla officiella EU-språk.
Tvister kan även prövas i svensk allmän domstol.

Personuppgifter

Dina personuppgifter behandlas av oss i första hand för att säkra och upprätthålla vår relation i anledning av köpet. Vi överför dina personuppgifter till vårt moderbolag ELON Elkedjan Logistic AB, 556654-6213, för hantering och lagring. Om du väljer att betala genom faktura eller delbetalning överför vi dina personuppgifter till Klarna i den mån det är nödvändigt för eventuell kreditkontroll och för genomförande av betalningen.
Vi kan komma att använda dina personuppgifter för marknadsföringsåtgärder och/eller för upprättande av intern statistik rörande kundvanor och andra organisationsmässigt intressanta frågor.
Åtgärder för behandlingen av dina personuppgifter (t ex insamling, behandling och överföring) genomförs i enlighet med gällande lag.
ELON Elkedjan Logistic AB är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar till oss. Du har rätt att erhålla uppgift om vilka personuppgifter som behandlas rörande dig samt hur dessa personuppgifter används. Om du vill veta hur uppgifterna används eller vill rätta uppgifterna ber vi dig att kontakta oss via mail: info@vitvarumaklarna.se.

Cookies

Cookies är små textfiler som lagras på din dator. Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra kvaliteten och för att möjliggöra vissa funktioner, exempelvis för att hålla ordning i din kundkorg. Största delen av de cookies vi använder tas bort från din dator när du stänger webbläsaren. Vissa cookies lämnas kvar på din dator för att användas nästa gång du besöker webbplatsen.
Du kan ställa in din webbläsare så att cookies inte lagras på din dator, men du kommer då inte att kunna handla på vår webbplats. Du kan även välja att datorn ska fråga om du vill ha en cookie varje gång den är på väg att lagras på din dator. Utförlig information om de cookies vi använder hittar du här.

Force Majeure

Vitvarumäklarna ansvar inte för fel och dröjsmål som uppkommer på grund av på förhand oförutsebara omständigheter eller förändringar i förhållanden som ligger utanför Vitvarumäklarnas kontroll och som Vitvarumäklarna inte skäligen kunnat undvika eller övervinna (s.k. force majeure).

Ändring av allmänna villkor

Vitvarumäklarna förbehåller sig rätten att ändra de allmänna villkoren utan att i förväg inhämta kunders godkännande. Före redan utförda köp gäller de villkor som var gällande vid tidpunkten för köpet.

Service

Vi erbjuder våra kunder rikstäckande service för att ge dig som konsument ett förstklassigt garantiförfarande. För snabbare handläggning vid serviceärenden kontakta tillverkarens kontaktar du tillverkarens serviceorganisation.

För mer information kontakta oss.
Kundtjänst: 019-17 50 90, info@vitvarumaklarna.se